آشنایی با چراغ اخطار سیستم انژکتوری


در خودرو های گروه پژو این آشکارساز به ECU متصل است.هنگامی که سوئیچ را باز میکنیم چراغ عیب یاب روشن میشود تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنیم .
پس از روشن شدن خودرو لامپ پس از 3 ثانیه خاموش میشود و تا وقوع اولین عیب در سیستم انژکتور خاموش میماند.این موضوع نشان دهنده ی عدم وجود عیب در سیستم انژکتور است؛اما اگر این چراغ پس از 5 ثانیه خاموش شد این به معنای وجود یک عیب موقت در ECU است.
اصولا این چراغ پس از روشن شدن خودرو به دلیل خرابی در 5 قطعه روشن میماند:

1- ECU در صورتی که خودرو روشن شود.
2 - کویل دوبل در صورتی که خودرو روشن شود.
3- انژکتور ها(در صورت خرابی عمده موتور اصطلاحا سه کار میکند)
4- سنسور اکسیژن
5- شیر برقی کنیستر

نکته 1 : در صورت خرابی سنسور اکسیژن چراغ عیب یاب ممکن است پس از حتی یک روز یا طی چندین کیلومتر اعلام خطا نماید.

نکته 2 : پس از چهل بار استارت زدن اگر عیب سیستم انژکتور رفع شده باشد به طور اتوماتیک عیب از روی حافظه ECU پاک میشود.

با توجه به اینکه این چراغ یک نمایش دهنده است خرابی آن با باز شدن سوئیچ و روشن نشدن آن مشخص میشود.